SPECIFICATIES

Deze vorm van noodverlichting wordt al meer dan 50 jaar toegepast in vliegtuigen, waar betrouwbaarheid voorop staat. De toepassing van de producten is het gebruik als permanent verlichte vluchtrouteaanduiding, zonder dat daarvoor aparte noodstroomvoorziening of omgevingslicht noodzakelijk is. Vanwege het ontbreken van elektrische componenten kunnen ze toegepast worden in vochtige ruimtes of dichtbij sprinklerinstallaties bijvoorbeeld in tunnels of koelcellen. De Betalux noodverlichting kan zelfs onder water gebruikt worden!

Naast de Betalux noodverlichting produceren wij ook offshore & marine veiligheidssignalering. Deze signs zijn speciaal ontworpen voor continu gebruik in gevaarlijke en onvoorspelbare omgevingen en ongunstige omstandigheden.

Ook produceren wij signs die speciaal zijn ontwikkeld voor vliegtuigen. Waar veiligheid en betrouwbaarheid altijd voorop staan. Het gebruik van deze armaturen zorgt voor aanzienlijke gewichtsbesparing omdat ze geen gebruik maken van kabels of accu’s.

tritium noodverlichting

Meer informatie

Wilt u meer informatie en specificaties over de offshore & marine signalering of de signs voor vliegtuigen?

Meer informatie

BELANGRIJKSTE KENMERKEN

  • Absolute betrouwbaarheid
  • Onderhoudsvrij en geen energiekosten
  • Snelle en eenvoudige installatie
  • Geen elektrische voeding, batterijen, accu’s, lampen of bedrading nodig
  • Bestand tegen temperaturen van -60°C tot +80°C
  • Water- en trilbestendig

TOEPASSINGEN

  • Nieuwbouw of bestaande bouw
  • Erfgoed, culturele gebouwen en monumentale panden
  • Gespecialiseerde gebouwen voor uitvoerende kunsten (licht vervuiling)
  • Gevaarlijke atmosferen, locaties waar elektriciteit ongewenst is
  • Offshore en ondergrondse bouwprojecten
  • Vochtige ruimtes zoals koelcellen of tunnels

UITERLIJKE KENMERKEN

  • Hoogte : 210 mm
  • Breedte : 325 mm
  • Diepte : 25 mm
  • Gewicht : 800 gram
  • De Behuizing is gemaakt van ABS (sterk, slagvast en brandwerend)
  • Pictogrammen zijn eenvoudig te verwisselen.

OPTIONEEL

  • Pendel (30 CM)
  • Losse pictogrammen
  • Betaguard: Slagvaste beschermkap voor Betalux vluchtwegaanduidingen.
    Vervaardigd van PETG viralite 200, voor toepassingen in bijvoorbeeld sporthallen.
    De lichtdoorlaatbaarheid is >90%.

ONDERHOUD

Afhankelijk van de omgeving, dient u de Betalux noodverlichting met een vochtige doek af te nemen. Op de voorzijde van het armatuur bevindt zich een sticker met het jaartal waarop het armatuur vervangen moet worden. Na 15 jaar is de lichtopbrengst onder de norm en moet de vluchtwegaanduiding worden vervangen. Neem gerust contact met ons op als u vragen heeft.

DE WERKING VAN EEN BETALIGHT

Een routeaanduidingen wordt verlicht door middel van buisjes gevuld met tritium gas. De buisjes die gevuld worden metHoe werkt tritium
het tritium gas zijn gemaakt van borosilicaat glas en aan de binnenzijde voorzien van fluorescentie poeder. Door de ioniserende straling van het Tritium licht deze continu op voor 131.000 uur ofwel 15 jaar.

Het proces is te vergelijken met een TL lamp, waarbij de stroom vervangen wordt door tritium gas. Er is daarom geen elektrische aansluiting nodig. Deze vorm van vluchtwegaanduiding wordt al meer dan 50 jaar toegepast in vliegtuigen waar betrouwbaarheid voorop staat. Als gevolg van de eigenschappen worden ze tot op de dag van vandaag voor zeer veel verschillende toepassingen gebruikt.

HOE WORDT DE LEVENSDUUR VAN DE PRODUCTEN BEPAALT?

Tritium gas, zoals andere radio-isotopen, vervalt met een bekende snelheid. Dit gegeven wordt meestal bepaald door de ‘halveringstijd’. Bovendien weten we welke minimale helderheid nodig is om aan de minimale herkenningsafstand te voldoen. Daardoor kunnen we met deze twee gegevens precies berekenen wat de juiste hoeveelheid tritium is voor de gegarandeerde periode, voordat de minimum helderheid wordt bereikt. Wij leveren noodverlichting met maximaal 15 jaar gegarandeerde levensduur voordat vervanging nodig is. Na de levensduur van 15 jaar nemen wij graag de noodverlichting retour voor recycling.